Κυριακή 23 Μαΐου 2010

Η ανατρεπτική P.J.Harvey

Polly Jean Harvey˙ η αγγλίδα μουσουργός με τους ανατρεπτικούς ήχους της, έχει κάθε δικαίωμα να φιλοξενείται σ αυτή τη στήλη, να ενθρονίζεται και να στέφεται βασίλισσα - αμαζόνα του Rockway.gr!
BACKGROUND
Γεννημένη σε μια κωμόπολη του Dorset της Αγγλίας τον Οκτώβρη του 1969, η Polly Jean μεγάλωσε από μικρή με ισχυρές μουσικές επιρροές στη φάρμα των γονιών της. Γλύπτες και οι δύο δε θα μπορούσαν παρά να τρέφουν μια ξεχωριστή αγάπη και για τη μουσική. Η ίδια λοιπόν έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις της πως μεγάλωσε με τη συντροφιά των μελωδιών των John Lee Hooker, Howlin' Wolf, Robert Johnson, Jimi Hendrix και Captain Beefhear. Όταν εξερεύνησε μόνη της τον κόσμο της μουσικής αγάπησε καλλιτέχνες όπως οι Soft Cell, Duran Duran, Spandau Ballet, Pixies, Television και Slint ιδιαίτερα κατά την εφηβεία της, και πολύ αργότερα συνθέτες όπως οι Ennio Morricone, Arvo Pärt, Samuel Barber και Henryk Górecki. Όλες αυτές οι επιρροές διαμόρφωσαν σε μεγάλο βαθμό το μουσικό της προσανατολισμό και σε συνδυασμό με την εκρηκτική προσωπικότητά της την έκαναν αυτό που είναι σήμερα.
Ποία ήταν όμως τα πρώτα επαγγελματικά μουσικά βήματα της Pj;
CAREER
Όταν τελείωσε το σχολείο η Polly, χωρίς να είναι απόλυτα σίγουρη για το ποια τέχνη θέλει να υπηρετήσει, παρακολούθησε με επιτυχία κάποια μαθήματα Τέχνης στο Yeovil Art College, καθώς επίσης γράφτηκε στο περίφημο Saint Martins College με σκοπό να παρακολουθήσει μαθήματα γλυπτικής και να βαδίσει στα βήματα των γονιών της. Στο μεταξύ όμως έκανε μαθήματα σαξοφώνου για οχτώ χρόνια και μέσα απ’ τις μπάντες τις οποίες στελέχωσε κατά τα πρώτα της μουσικά βήματα εξέλιξε τις φωνητικές και κιθαριστικές της ικανότητες κι έτσι αποφάσισε πως θέλει να στραφεί αποκλειστικά στη μουσική.
Οι πρώτες μπάντες στις οποίες συμμετείχε ήταν οι εξής: Bologna, the Polekats, the Stoned Weaklings και Automatic Dlamini. Στους τελευταίους είναι που έμαθε να χρησιμοποιεί σωστά την κιθάρα κι έτσι το 1991 έφτιαξε το τρίο που φέρει το όνομα της˙ “Pj Harvey”. Μέλη αυτού εκτός απ’ την ίδια ήταν ο Rob Ellis στα drums (μαζί της από τους Automatic Dlamini) και ο Ian Olliver στο μπάσο (ο οποίος αργότερα αντικαταστάθηκε απ’ τον Steve Vaughan). Τα πρώτα τους live υπήρξαν παταγωδώς αποτυχημένα. Μάλιστα την πρώτη φορά που έπαιξαν μπροστά σε κοινό ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού τους ικέτευε να σταματήσουν να παίζουν προτού να φύγουν οι τελευταίοι πελάτες του! Μολαταύτα η διαφορετικότητα της και ανατρεπτική οπτική γωνία απ’ την οποία βλέπει τη μουσική έλαμψε, σχετικά γρήγορα!
Το 1991 κυκλοφόρησε το πρώτο της single “Dress” το οποίο έλαβε εξαιρετικές κριτικές όπως επίσης και το δεύτερο single “Sheela Na Gig”, προάγγελος του πρώτου της LP μαζί με τη μπάντα της “Dry” που κυκλοφόρησε το 1992. ( Το εν λόγω album τυγχάνει να είναι ένα απ’ τα 20 αγαπημένα albums όλων των εποχών, του αξέχαστου Kurt Cobain όπως ο ίδιος αναφέρει στα ημερολόγιά του που εκδόθηκαν σε βιβλίο με τίτλο “Journals”. )
Ο δίσκος καθιέρωσε την Pj και το συγκρότημά της στη hard rock, punk σκηνή κι έτσι μέσα σε διάστημα λιγότερο των δύο χρόνων κυκλοφόρησε δύο νέους δίσκους, το “Rid Of Me” και το solo project “ 4- Track Demos” που περιείχε 8 τραγούδια, τέσσερα demos απ’ το Rid Of Me και άλλα τέσσερα ακυκλοφόρητα τραγούδια από προηγούμενες δουλειές της. Έπειτα απ’ αυτές τις κυκλοφορίες το τρίο διαλύθηκε και τα μέλη ακολούθησαν ξεχωριστές μουσικές πορείες.
Φυσικά η Polly είχε ήδη δει το άστρο της να ανατέλλει. Μια επιτυχημένη καριέρα διαφαίνονταν ξεκάθαρα μπροστά της. Μια καριέρα που δε βασίστηκε ποτέ στην εξωτερική εμφάνιση ή σε σκάνδαλα αλλά καθαρά στη πρωτοτυπία και την ιδιότυπη μουσική παιδεία της καλλιτέχνιδος.
Η Polly Jean λοιπόν κάνει την το πρώτο της solo break out με το “To Bring You My Love” , το 1995. Ο δίσκος κάνει τρομερή επιτυχία και περνάει μπροστά από Nirvana και Public Enemy σε charts με τα καλύτερα albums των 90s’ . Κατά τη περιοδεία του “To Bring You My Love” η Pj πειραματίζεται με την εμφάνισή της. Βγαίνει πάνω στη σκηνή ντυμένη με περίτεχνες τουαλέτες, ψεύτικες βλεφαρίδες και νύχια υιοθετώντας το look μάγισσας. Αργότερα θα δηλώσει πως έψαχνε για μια … “μάσκα”, έναν άλλο εαυτό να ντυθεί, καθώς δεν ήταν καθόλου κατασταλαγμένη ως προς το ποια πραγματικά είναι μέχρι τότε.
Το 1998 κυκλοφορεί το “Is this desire?”. Ισχυρές δόσεις πλήκτρων, πιάνου και μπάσου στον ήχο του, το κάνουν λιγότερο αγαπητό απ’ τα προηγούμενα, ωστόσο και αυτό εισέπραξε αξιόλογες κριτικές μέχρι να έρθει το υπέρ - πετυχημένο… “Stories From The City Stories From The Sea”. Ο δίσκος αυτός, γόνος μεγάλων επιτυχιών όπως το “Good Fortune”, το “This is love” και το “This Mess We’ re in” με την φανταστική συμμετοχή του Thom Yorke των Radiohead, αποτελεί τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της Αγγλίδας μουσικού. Το 2004 έρχεται το 7ο studio album της “Uh Huh Her” στο οποίο για πρώτη φορά μετά το “ 4- Track Demos” κάνει όλη τη παραγωγή μόνη της και παίζει όλα τα μουσικά όργανα πλην των drums.
Ο δίσκος αυτός είναι κάτι πολύ διαφορετικό από κάθε τι είχε κυκλοφορήσει ως τότε και έχει να συναγωνιστεί και τη τεράστια εμπορική επιτυχία του “Stories…” . Αυτό φέρνει σε απολογητική θέση τη Polly που δηλώνει σε συνεντεύξεις της πως, αυτό που θέλει κάθε φορά που δημιουργεί ένα δίσκο είναι ποικιλία και πολυμορφία στους ήχους και στο ύφος, έτσι ώστε να μην επαναλαμβάνεται.
Το τελευταίο προσωπικό της album είναι το “White Chalk” που κυκλοφόρησε το 2007 και περιλαμβάνει κυρίως μπαλάντες με κύριο μουσικό όργανο το πιάνο. Η ίδια δηλώνει για το δίσκο αυτό: “Κάθε φορά που ακούω το album αυτό δε ξέρω αν είναι 100 χρόνια μπροστά ή 100 χρόνια πίσω.” Από τότε έχει αρκεστεί σε συνεργασίες ιδιαίτερα με τον John Parish, παλιό της γνώριμο απ’ τους Automatic Dlamini. Έχει γράψει επίσης τραγούδια για το δίσκο της Marianne Faithfull “Before the Poison”.
PERSONAL LIFE
Λίγα είναι γνωστά για την προσωπική ζωή της ιδιαίτερης αυτής περσόνας, αυτό όμως που όλη γνωρίζουν είναι τη σύντομη αλλά σφοδρή σχέση της με τον Nick Cave κατά τα mid 90s’. Σχέση που σφραγίστηκε με δύο υπέροχα τραγούδια τη μπαλάντα “Henry Lee” απ’ το δίσκο “Murder Ballads” των “Nick Cave And The Bad Seeds” στην οποία η Pj συμμετείχε και φυσικά το κομμάτι “West Country Girl” που έγραψε ο Nick μετά το χωρισμό τους αποκλειστικά για εκείνη. Κατά τα άλλα η ίδια περιγράφει τον εαυτό της σαν ένα πολύ ήσυχο, κλειστό άνθρωπο που δε βγαίνει έξω πολύ και δεν είναι ιδιαίτερα κοινωνική. Είναι καθόλα αφιερωμένη στη μουσική της. Υποστηρίζει επίσης πως κάποια στιγμή θα ήθελε να γίνει μητέρα αλλά δε θα διανοούταν να κάνει ποτέ παιδί εκτός γάμου, γι αυτό θεωρεί πως μπορεί να μη βιώσει ποτέ τη μητρότητα καθώς δε θέλει να κάνει παιδί παρά μόνον με αυτό που θα θεωρεί τον ιδανικό σύντροφο.
Σκοτεινή και ρομαντική, πολύπλοκη μα και δωρική η Polly Jean Harvey είναι ίσως η καλύτερη γυναίκα μουσικός της γενιάς της και έχει να προσφέρει πολλά ακόμη στη μουσική.
With a crooked smile and a heart-shaped face
Comes from the West country where the birds sing bass
She's got a house-big heart where we all live
And plead and council and forgive
Her widow's peak, her lips I've kissed
Her glove of bones at her wrist […]Her lovely lidded eyes I've sipped
Her fingernails, all pink and chipped
Her accent which I'm told is "broad"
That I have heard and has been poured
Into my human heart and filled me
With love, up to the brim, and killed me”
[West Country Girl – Nick Cave]
DISCOGRAPHY
• Dry (1992)
• Rid Of Me (1993)
• To Bring You My Love (1995)
• Is This Desire? (1998)
• Stories from the City, Stories from the Sea (2000)
• Uh Huh Her (2004)
• White Chalk (2007
• 4-Track Demos (1993)
• The Peel Sessions 1991–2004 (2006)
• Dance Hall at Louse Point (with John Parish) (1996)
• A Woman a Man Walked By (with John Parish) (2009)
Φιλίππα Δημητριάδη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...