Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2009

ΕUROPE: Ότι καλύτερο έχουμε κάνει..."


Σταθεροί στις υποσχέσεις τους, συνεπείς απέναντι στους οπαδούς τους, οι EUROPE, κυκλοφόρησαν τη νέα τους δισκογραφική δουλειά με τίτλο “Last look at Edene”, που θα σας εκπλήξει από το πόσο heavy, ογκώδης και πομπώδες ύφος έχει. Μια μπάντα που δε διστάζει να βουτήξει στις ρίζες της και εν ονόματι της προόδου να δημιουργεί εξαίσια άλμπουμ που εναρμονίζονται στην εντέλεια με το παρόν! Άρπαξα τον John Norum, μετά το τέλος των καλοκαιρινών τους εμφανίσεων και τον ρώτησα σχετικά με τη νέα τους δουλειά. Παρά το γεγονός πως ήταν συγκλονισμένος από το χαμό του προσωπικού του φίλου Marcel Jacob, ούτε στιγμή δεν έχασε την ευγένεια και το χιούμορ του!

Να υποθέσω πως είσαι πολύ ικανοποιημένος από το καινούργιο άλμπουμ των EUROPE;
Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από το άλμπουμ που κάναμε και μπορώ να σου πω με ειλικρίνεια πως θεωρώ ότι το “Last look at Eden” αντιπροσωπεύει για μένα ό,τι καλύτερο έχουμε κάνει ποτέ ως συγκρότημα και ό,τι πιο ολοκληρωμένο! Σίγουρα πιστεύω πως αυτοί που ακούς είναι οι EUROPE που πάντα ονειρευόμουν και ήθελα!

Πιστεύεις πως είναι πραγματικά ότι καλύτερο έχετε κυκλοφορήσει ή τώρα το λες αυτό επειδή είναι το νέο σας άλμπουμ;
Χα…χα… όχι δεν είμαι άνθρωπος του marketing εγώ, πάντα λέω την αλήθεια και δε διστάζω να πω το τι πιστεύω είτε για την μπάντα, είτε για το οτιδήποτε! Όσον αφορά το άλμπουμ, στο λέω γιατί είναι ό,τι πιο άμεσο και πιο blues έχουμε κάνει! Ξέρεις, μου αρέσουν πολύ τα blues και τώρα που συνδυάζουμε το δυναμισμό με την blues κιθάρα, για μένα είναι ό,τι καλύτερο!!! Είμαι ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα!

Έχω την αίσθηση πως ο John Norum είναι αυτός που κατευθύνει μουσικά τους EUROPE από το “Start from the dark” μέχρι και σήμερα…
Τη μουσική κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό, η αλήθεια είναι πως τη συνθέτω εγώ και λιγότερο ο Joey που ασχολείται κυρίως με τους στίχους, ένα πεδίο στο οποίο εγώ δεν είμαι πολύ καλός, οπότε με αυτό τον τρόπο θα έλεγα πως ένα μεγάλο μέρος της μουσικής της μπάντας προέρχεται από εμένα. Όμως το τελικό αποτέλεσμα είναι συνολικό, αφού όλοι μας έχουμε βάλει τις ιδέες και συμφωνούμε ως προς το συνολικό ήχο του συγκροτήματος κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Δεν είναι μόνο δική μου απόφαση το πώς ακούγονται σήμερα οι EUROPE ή το “The last look at Eden”, είναι ομαδική απόφαση. Για την κιθάρα πες μου ό,τι θες όμως! Χα…χα…χα…
Το “Start from the dark”, ήταν πιο σκοτεινό, το επόμενο πιο ροκάδικο, τώρα είμαστε μελωδικοί, πιο επικοί ίσως, θα βρεις στοιχεία seventies rock, πιο δυναμικό ήχο!

Λίγο ZEPPELIN ε;
Μόνο; Χα...χα… πολλά rock στοιχεία, όχι μόνο LED ZEPPELIN! Ακούγοντας το “Last look at Eden”, θα διαπιστώσει κανείς πόσο πολύ δυναμικοί είναι οι EUROPE, δε χαριζόμαστε σε κανέναν, παίζουμε πραγματικά heavy μουσική! Δες τραγούδια όπως το ομώνυμο, το “Beast”, “Catch that plane”, “New love in town, “In my time”, είναι τραγούδια που πετάνε φωτιές!

Νιώσατε άνετα κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων; Έχει η μπάντα κάποια πίεση από την επιτυχία και το καλό come back που έχετε κάνει πια;
Όταν ένιωσα πίεση έφυγα από τους EUROPE!! Χα...χα... αφού με βλέπεις τώρα εδώ, δεν υπάρχει τέτοιο θέμα!! Αλήθεια, νιώθω πάρα πολύ άνετα, πολύ καλά και δημιουργώ και εγώ και τα παιδιά πολύ καλή μουσική χωρίς να έχουμε απολύτως καμία πίεση από πουθενά! Φυσικά και θέλουμε πάντα να κυκλοφορούμε άλμπουμ που να είναι αντάξια του ονόματος των EUROPE και όχι αηδίες, αλλά αυτό εντάσσεται στα πλαίσια της δημιουργικότητάς μας και πουθενά αλλού. Τέρμα οι πολυεθνικές εταιρίες, τέρμα οι managers δεν υπάρχουν αυτά πλέον!

Είστε από τις λίγες μπάντες που εκσυγχρονίσατε τον ήχο σας και δε χάσατε οπαδούς, αλλά το κάνατε με εξαιρετική επιτυχία, όμως το single με το ομώνυμο τραγούδι, θυμίζει πολύ έντονα NIGHTWISH στο ύφος, θα έλεγα!
NIGHTWISH; Τους μισώ! Δε μου αρέσουν καθόλου! Οπότε δε γίνεται να συμφωνήσω σε καμία περίπτωση μαζί σου και ελπίζω να μη θυμίσει κάτι ανάλογο και σε άλλους! Ίσως η χρήση των πλήκτρων να φταίει σε κάτι τέτοιο, αλλά θεωρώ πως το συγκεκριμένο τραγούδι είναι μια original EUROPE σύνθεση με blues στοιχεία και δυναμική hard rock μουσική, πομπώδες μεν αλλά σε καμία περίπτωση δε νομίζω να θυμίζει την μπάντα που ανάφερες! Άλλωστε εμείς έχουμε τρομερά καλά φωνητικά, κάτι που δυστυχώς οι NIGHTWISH ως συγκρότημα δεν έχουν!

Χρησιμοποίησες με την κιθάρα σου καινούργια κόλπα στο “Last look at Eden”;
Δε σκέφτομαι ποια τι θα παίξω και πώς θα το παίξω! Χρησιμοποιώ και τον παλιό μου καλό εξοπλισμό και τις Flying V και τις Les Paul που έχω, ανάλογα τι θέλω να παίξω, πόσο heavy ή πόσο slow και μελωδικό ήχο θέλω να βγάλω. Δεν αρνούμαι την τεχνολογία, αλλά ας πούμε πως ως κιθαρίστας είμαι λίγο πιο παλιομοδίτης, μέσα στο σήμερα όμως! Το κλασικό πέρασμα της κιθάρα μου, μέσα από το σύγχρονο ήχο των EUROPE είναι ό,τι καλύτερο για μένα! Χρησιμοποιώ τα solo από τη μία, αλλά από την άλλη θέλω να έχω και έναν ήχο όχι σαν και αυτόν που είχα στα eighties κατ’ ανάγκη, πιο μέσα στην εποχή μας, αποφεύγοντας τα κόλπα που κάνουν νέοι κιθαρίστες που στην ουσία αποφεύγουν στα τραγούδια τους να κάνουν solo!!!

Με άλλα λόγια βλέπεις το “Last look atEden” σαν την ολοκλήρωση μιας τριλογίας που φτάνει το αποκορύφωμά της;
Στα “Start form the dark”, “Secret society” λίγο ψαχνόμασταν ανάμεσα σε δυο κόσμους, τώρα ισορροπήσαμε σαν συγκρότημα ως προς το τι θέλουμε να κάνουμε! Δηλαδή κάπου ήταν ο παλιός ήχος, κάπου ο πιο μοντέρνος. Με το “Last look at Eden” ξέραμε πια τις ισορροπίες, ώστε να μην έχουμε να κοιτάξουμε προς δυο πλευρές, αλλά μόνο προς τη σωστή κατεύθυνση, μουσικά εννοώ. Hard rock, seventies blues στοιχεία, σκληρός ήχος, rock συναίσθημα και να είμαι ειλικρινής πιο λίγο εμπορικό ήχο, αλλά με τις σωστές μελωδίες! Απλά πράγματα.

Οι πωλήσεις σε φοβίζουν;
Άλλους ναι, εμένα όχι γιατί δεν κοιτάζω ποτέ νούμερα! Είμαι old school μουσικός, δεν έχω πολύ σχέση με το internet, με τα downloading και όλα αυτά Αυτά τα κοιτάζουν άλλοι άνθρωποι που είναι στο περιβάλλον της μπάντας! Ξέρω φυσικά το τι συμβαίνει γύρω μου, αλλά δε σημαίνει αυτό πως θα ασχοληθώ και μαζί τους! Το θέμα είναι πως οι μουσικοί, μη πουλώντας τόσο πολύ πια τα CD, αναγκάζονται να κάνουν πολλές περιοδείες προκειμένου να ζήσουν από αυτές! Είναι ένα σοβαρό θέμα που όλοι μάς αγγίζει θέλουμε δε θέλουμε! Από εκεί και πέρα η ζωή του μουσικού, έχει και αυτή τη διάσταση και δεν μπορώ να παραπονεθώ εγώ πλέον. Το θέμα αγγίζει πολύ περισσότερο τις νέες μπάντες γιατί και δεν πουλάνε πολύ τα CD τους από την μια αλλά και δεν έχουν το μεγάλο όνομα από την άλλη να κερδίσουν αξιόλογα χρήματα από περιοδείες. Οι πιο παλιοί έχουμε τουλάχιστον το όνομά μας, το οποίο μάς προστατεύει!

Ποιο θα μου έλεγες ως το αγαπημένο σου κομμάτι από το άλμπουμ;
Αυτό των NIGHTWISH!! Χα...χα…. Πλάκα σου κάνω! Αλλά θεωρώ πως το ομώνυμο είναι από τα καλύτερα τραγούδια που έχουν συνθέσει ποτέ οι EUROPE!

(ANAΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ROCK HARD)
Δημήτρης Σειρηνάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...